Uralhatja az Amazon a játékvilágot és az e-kereskedelmet is?

Az Epic Games, a sokak által ismert Fortnite mögött álló vállalat digitális játékboltot indított, hogy versenyezzen a Steam-mel, a Valve elsöprően domináns platformjával. Ez volt a Steam PC dominanciájának első nagy megkérdőjelezése 15 év alatt. De míg az Epic és a Steam egy hatalmas piac irányításáért folytatott párharcot folytat, az Amazon csendesen tesz olyan lépéseket, amelyek által mind a kettőt megelőzheti.
Uralhatja az Amazon a játékvilágot és az e-kereskedelmet is?

Az Amazon évek óta értékesít számítógépes játékokat ugyanúgy, mint konzolos játékokat, de erre a tényre nem nagyon hívta fel a figyelmet. Gyakran kóddal értékesítik a játékokat, amely lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy aktiválják a terméket a Steamen. Ennek eredményeként lényegében még mindig a Valve platformja számára termelt hasznot.

Tehát bár az Amazon megelégedhetne azzal, hogy néhány értékesítést lefölöz, miközben engedi a Steam-nek megtartani piaci pozícióját, valószínűbb, hogy a vállalat sokkal nagyobb lehetőséget lát abban, hogy bekapcsolódjon a videojátékok piacába.

Az internetes játékok térhódítása

Az internetes szórakozás keresettségéhez hozzájárul, hogy a mobiltelefonok, tabletek és más eszközök rohamosan hódítanak teret maguknak. Ami nem csoda, hiszen az emberek a szabadidejük jelentős részét töltik kedvenc digitális eszközük társaságában , ami nagyban köszönhető annak, hogy sokat fejlődött az online világ vizualitása.

A GGPoker.eu oldalán például a nagyszerű grafikának köszönhetően a játékosok könnyedén beleolvadhatnak a játékélménybe. A pókerasztalok posztóján surranó lapok teljesen megadják azt az érzést, amit a játékos egy igazi póker leosztásnál él át, így teljességgel koncentrálhat magára a játékra. Érthető, hogy Amazon egyre inkább érdeklődik a játék egyre terebélyesedő világa iránt.

Az Amazon és a felhő alapú technológia viszonya

A felhőalapú játék az, amikor olyan játékot játszunk, amely a helyi számítógép vagy konzol helyett valahol a világban egy szerveren fut, de nagy sebességgel van streamelve a saját képernyőnkre. Ez a technológia lehetővé teszi, hogy jó internetkapcsolattal szinte bármilyen eszközön játszhasson, nincs szükség drága hardverre. Ilyen a Google saját megoldása a Stadia is.

Ehhez azonban őrült mennyiségű szerverinfrastruktúrára van szükség a nagy felbontású játékok nagy sebességű futtatásához, megjelenítéséhez és streameléséhez. Ez olyasmi, ami az Amazon kalibere. Az AWS (Amazon Web Services) 33% -os piaci részesedéssel rendelkezik a felhő infrastruktúra szolgáltatásainak globális piacán.

A felhőalapú játék és az előfizetések

A játékok jövője a legnagyobb valószínűséggel az előfizetés lesz. Ahelyett, hogy fizetnének egy új játékért valahányszor megjelenik, az emberek havonta fizetnek egy állandóan frissített könyvtárhoz való hozzáférésért, mint például a Netflix esetében.

Az Xbox Games Pass és a PlayStation Now már lehetővé teszi könyvtárának felhőben történő tárolását (külső szerver). Valószínű, hogy az Amazon is követni fogja ezt a példát.

Feltehetően a jövőben a vállalatok összekötik a játékelőfizetéseket a felhőalapú játékokkal. Így a teljes könyvtárhoz és a nagy teljesítményű hardverhez hozzá lehet férni a felhőn keresztül - bárhol, bármikor, bármilyen eszközön.

Az eredeti tartalom eladása

Az emberek hajlamosak előfizetéses szolgáltatást vásárolni az eredeti tartalom alapján. Ennél is fontosabb, hogy az eredeti tartalom azt jelenti, hogy az eladás során irányítani lehet az ellátási lánc minden részét. Ez azt jelenti, hogy gyártást és terjesztést egyaránt.

Ha a forgalmazást vesszük figyelembe az összes videojáték 83%-át már digitálisan értékesítik. Így a világ legnagyobb online kereskedője kihasználhatja méretét, hogy az előfizetéses szolgáltatás és a felhőalapú játékplatformon keresztül legyőzze az olyan óriásokat, mint a Steam.

Ha a médiát vizsgáljuk meg, fontos tényező, hogy az Amazon tulajdonában van a Twitch, a videojátékok streaming platformja. Ezen a szolgáltatón a játékok világában érdekelt emberek már így is együttesen több mint 355 milliárd percet töltöttek el. Így az Amazon-nak nem kell amiatt aggódnia, hogy valamelyik termékének a híre nem jut el a megfelelő közönséghez.

Az Amazon jövője a játékpiacon

Egy olyan vállalat számára, amely annyira bele van már eleve fonódva a vide ójáték ipar szövetébe, mint az Amazon, szinte természetessé teszi egyre nagyobb érdekeltségét. Arról nem is beszélve, hogy elsősorban online árusítással keres pénzt, így szembetűnő a digitális játékok kirakatának hiánya. Ezen a ponton eléggé elkerülhetetlennek tűnik, hogy egy napon ez a felület létrejöjjön.

Az Amazon-nak már van tapasztalata a játékipar minden más területén, a streamingtől kezdve a gyártáson át a publikálásig. Minden egyes összetevő, amire szüksége van a játékok közvetlen értékesítéséhez már eleve az Amazon kezében van és csak arra vár, hogy összeálljon.

Kapcsolódó cikkek

Luxx, az új társkereső - ez az új Puncs.hu? - Luxx app, Luxx Android, Luxx Iphone alkalmazás

LUXX, az új Puncs.hu?

Luxx alkalmazások a társkeresésben.

Ilyen vagy Te is? Tipikus Whatsapp profilképek

Mit fed fel rólad a Whatsapp profilképed? (1.rész)

Naponta egy új szelfi, fotó egy kisbabáról, kutyáról vagy egy tájkép. Mit árul el egy Whatsapp-profilkép a felhasználóról?

Miért jó, ha a weboldal több nyelven is elérhető?

Miért jó, ha a weboldal több nyelven is elérhető?

A legtöbb esetben mindig kifizetődő, ha fordítás esetén szakfordító segítségét vesszük igénybe.