Fizetett hirdetések vagy keresőoptimalizálás - melyikre érdemes költened?

Megvizsgáljuk a keresőoptimalizálás és a fizetett hirdetések közötti különbségeket, előnyeiket, hátrányaikat, és azt, hogy céljaidhoz igazítva melyik a jobb befektetés számodra.
Fizetett hirdetések vagy keresőoptimalizálás - melyikre érdemes költened?

Keresőoptimalizálás vagy fizetett hirdetések? Melyik a jobb? Már önmagában a kérdésfeltevés sem jó. Tévedés azt feltételezni, hogy egyik jobb a másiknál. Mégis, rengeteg vállalkozás, aki most ugrik fejest a digitális marketingbe, megpróbálja szembeállítani a kettőt.

Sokkal inkább azt kell megkérdeznünk, hogy a kitűzött cél eléréséhez melyik eszköz segít leginkább hozzá.

A digitális marketing két pillére a keresőoptimalizálás és a fizetett hirdetések. Becslések szerint az organikus és fizetett keresések együttesen a webhelyek teljes forgalmának 68 százalékáért felelősek (a forgalom 15 %-a fizetett keresésből, 53 %-a organikus keresésből jön össze). Emellett a fizetett hirdetések és organikus keresések a bevételek 72 %-át termelik. Ez az összes bevétel kétharmadánál is több, őrülten magas szám. Éppen ezért fontos mind a SEO, mind a fizetett hirdetés, hiszen sok esetben integráltan és stratégiailag összehangolva működnek a legjobban.


Mi a keresőoptimalizálás (SEO)?

A SEO az a folyamat, amely javítja a weboldalad láthatóságát a keresőmotorok (pl. Google, Bing) eredményei között, a tartalom keresőmotorok algoritmusaira való optimalizálásával.

Előnyei:

  • Olcsóbb hosszú távon

  • Kevesebb figyelmet, karbantartást igényel

  • Folyamatos, fenntartható forgalmat generál

  • Növeli a cég/márka iránti bizalmat, a cég/márka hitelességét

  • Hosszú távon a megtérülés magasabb


Mi a fizetett hirdetés?

A fizetett hirdetések esetében azért fizetsz, hogy szponzorált tartalmad a keresőmotor tetején jelenjen meg. Nem olyan időigényes, mint a SEO, azonnali megoldást kínál, és csak akkor kell fizetni érte, ha valaki rákattint (PPC – pay per click hirdetések).

Előnyei:

  • Gyors eredmények érhetők el

  • Időérzékeny tartalom esetén hasznos

  • Konkrét közönséget célozhatunk meg vele

  • Rövid távon a megtérülés magasabb


SEO vagy fizetett hirdetés – melyiket válaszd?

A kérdésre nehéz egyértelmű választ adni, minden a céljaidtól függ. Ha instant eredményekre vágysz, adott közönséget szeretnél megcélozni, akkor a fizetett hirdetésekre érdemes fókuszálnod.

Egy átfogó SEO stratégia viszont abban segít, hogy exponenciálisan és folyamatosan bővítsd az általános elérésedet. A felhasználók kevésbé bíznak a fizetett hirdetésekben, különösen egy rosszul megtervezett reklám lehet riasztó, tolakodó. A SEO segítségével a márka hitelessége javul, hiszen a felhasználók jobban megbíznak az organikus eredményekben. Az anyagi szempontokat figyelembe véve szintén a SEO a nyerő választás. Hasonló számú látogató szerzéséhez fizetett hirdetések esetén sokkal többet kell költeni, mint SEO esetén.

Kapcsolódó cikkek

Az Energy Casino promóciós kódjairól

Az Energy Casino promóciós kódjairól

Mely online kaszinók tartoznak Magyarország legjobbjai közé?

Ilyen vagy Te is? Tipikus Whatsapp profilképek

Mit fed fel rólad a Whatsapp profilképed? (1.rész)

Naponta egy új szelfi, fotó egy kisbabáról, kutyáról vagy egy tájkép. Mit árul el egy Whatsapp-profilkép a felhasználóról?

Vezesse könnyebben vállalkozását a Marketplace platformmal

Vezesse könnyebben vállalkozását a Marketplace platformmal

A nagykereskedelemmel foglalkozó vállalkozók tudják, hogy nem könnyű új ügyfeleket szerezni.