Fizetett hirdetések vagy keresőoptimalizálás - melyikre érdemes költened?

Megvizsgáljuk a keresőoptimalizálás és a fizetett hirdetések közötti különbségeket, előnyeiket, hátrányaikat, és azt, hogy céljaidhoz igazítva melyik a jobb befektetés számodra.
Fizetett hirdetések vagy keresőoptimalizálás - melyikre érdemes költened?

Keresőoptimalizálás vagy fizetett hirdetések? Melyik a jobb? Már önmagában a kérdésfeltevés sem jó. Tévedés azt feltételezni, hogy egyik jobb a másiknál. Mégis, rengeteg vállalkozás, aki most ugrik fejest a digitális marketingbe, megpróbálja szembeállítani a kettőt.

Sokkal inkább azt kell megkérdeznünk, hogy a kitűzött cél eléréséhez melyik eszköz segít leginkább hozzá.

A digitális marketing két pillére a keresőoptimalizálás és a fizetett hirdetések. Becslések szerint az organikus és fizetett keresések együttesen a webhelyek teljes forgalmának 68 százalékáért felelősek (a forgalom 15 %-a fizetett keresésből, 53 %-a organikus keresésből jön össze). Emellett a fizetett hirdetések és organikus keresések a bevételek 72 %-át termelik. Ez az összes bevétel kétharmadánál is több, őrülten magas szám. Éppen ezért fontos mind a SEO, mind a fizetett hirdetés, hiszen sok esetben integráltan és stratégiailag összehangolva működnek a legjobban.


Mi a keresőoptimalizálás (SEO)?

A SEO az a folyamat, amely javítja a weboldalad láthatóságát a keresőmotorok (pl. Google, Bing) eredményei között, a tartalom keresőmotorok algoritmusaira való optimalizálásával.

Előnyei:

  • Olcsóbb hosszú távon

  • Kevesebb figyelmet, karbantartást igényel

  • Folyamatos, fenntartható forgalmat generál

  • Növeli a cég/márka iránti bizalmat, a cég/márka hitelességét

  • Hosszú távon a megtérülés magasabb


Mi a fizetett hirdetés?

A fizetett hirdetések esetében azért fizetsz, hogy szponzorált tartalmad a keresőmotor tetején jelenjen meg. Nem olyan időigényes, mint a SEO, azonnali megoldást kínál, és csak akkor kell fizetni érte, ha valaki rákattint (PPC – pay per click hirdetések).

Előnyei:

  • Gyors eredmények érhetők el

  • Időérzékeny tartalom esetén hasznos

  • Konkrét közönséget célozhatunk meg vele

  • Rövid távon a megtérülés magasabb


SEO vagy fizetett hirdetés – melyiket válaszd?

A kérdésre nehéz egyértelmű választ adni, minden a céljaidtól függ. Ha instant eredményekre vágysz, adott közönséget szeretnél megcélozni, akkor a fizetett hirdetésekre érdemes fókuszálnod.

Egy átfogó SEO stratégia viszont abban segít, hogy exponenciálisan és folyamatosan bővítsd az általános elérésedet. A felhasználók kevésbé bíznak a fizetett hirdetésekben, különösen egy rosszul megtervezett reklám lehet riasztó, tolakodó. A SEO segítségével a márka hitelessége javul, hiszen a felhasználók jobban megbíznak az organikus eredményekben. Az anyagi szempontokat figyelembe véve szintén a SEO a nyerő választás. Hasonló számú látogató szerzéséhez fizetett hirdetések esetén sokkal többet kell költeni, mint SEO esetén.

Kapcsolódó cikkek

Találkozás a Facebook Thread-del

Facebook Thread

Egymással összefüggő, összekapcsolt posztokat tehetsz ki.

Vezesse könnyebben vállalkozását a Marketplace platformmal

Vezesse könnyebben vállalkozását a Marketplace platformmal

A nagykereskedelemmel foglalkozó vállalkozók tudják, hogy nem könnyű új ügyfeleket szerezni.