Az iOS 14 Facebook hirdetésekre gyakorolt hatása

Az Apple nemrég bevezetett iOS 14-es frissítése a felhasználókra és a hirdetőkre is hatással lesz a jövőben. Röviden összefoglaljuk, hogyan.
Az iOS 14 Facebook hirdetésekre gyakorolt hatása

Ezen belül jelentős azok száma, akik a Facebookot valamilyen Apple készülékről követik, valamint különböző mobilalkalmazásokat használnak. Amennyiben iOS 14 operációs rendszer frissítést végeznek, az hatással lesz személyes adataik védelmére és arra, milyen perszonalizált vagy éppen kevésbé releváns hirdetések találják meg ezentúl őket ezen a közösségi platformon. A hirdetők életében még több odafigyelést igényel a megfelelő célközönség kiválasztása.

Milyen változásokat hoz az iOS 14 a Facebook hirdetések kapcsán?

Az Apple tavaly bejelentett, hogy az iOS 14 frissítése elsősorban a felhasználók személyes adatainak védelmét célozza. Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy minden új app esetében egy új engedélyezési ablak jelenik meg, melyben a felhasználó engedélyezheti adatainak gyűjtését vagy elutasíthatja azt.

A Facebook és a hirdetők szerint elriasztó hatású lehet, ha ilyen célirányosan teszik fel a kérdéseket, főleg azok számára, akiknek személyes adataik védelme eddig is fontos volt. Emiatt kevésbé lesznek nyomon követhetőek a felhasználói szokások, a hirdetések nehezebben érik el a potenciális vevőkörüket.

A Facebook már tavaly eltávolította a 28 napos attribúciós ablakának opcióját, és 7 napra csökkentette, szintén adatvédelmi okokból. A GDPR szabályozások is arra vonatkoznak, hogy a felhasználókról minél kevesebb adatot lehessen megszerezni, és minél rövidebb ideig lehessen tárolni azokat.

Az iOS 14 Facebook hirdetéseket érintő változtatása az is, hogy a hirdető domainenként maximum 8 konverziós eseményt használhat, ezért érdemes megfontolni, mely konverziókat szeretné ezentúl figyelembe venni, és mi legyen ezek prioritási sorrendje.

A felhasználó szempontjából

A változás értelemszerűen az Apple termékkel rendelkezők körét érinti, akik iOS operációs rendszert használnak. Az alkalmazásokat letöltve mindenki eldöntheti, hogy hol, milyen és mennyi adatot szolgáltat magáról. Ennek előnyei és hátrányai is lehetnek: ha az inkognitó mellett döntünk, kevésbé árasztanak el bennünket perszonalizált és úgynevezett remarketing hirdetésekkel, viszont éppen ez a hátránya is, mivel körülbelül ugyanannyi hirdetéssel találkozunk majd, de nem biztos, hogy az érdeklődési körünknek megfelelőkkel.

A hirdetők és a Facebook

A Facebook hirdetések az online marketing részét képezik, nap mint nap szembejönnek velünk. Sokszor ezeknek köszönhetően jutunk el általunk nem ismert cégekhez. A fentiekben már utaltunk arra, hogy ezek a hirdetések különböző begyűjtött adataink alapján találnak meg minket. A Facebook számára a hirdetések jelentős bevételi forrást nyújtanak, a vállalatok, kisvállalkozók pedig a különböző statisztikák és algoritmusok generálta lehetőségeknek köszönhetően optimalizált hirdetéseken keresztül érik el célközönségüket.

Amennyiben az adatgyűjtés korlátozott lesz, a nagyobb vállalatoknak hosszú távon nem éri meg Facebook platformon hirdetni, hiszen egy Facebook hirdetés ereje abban van, hogy személyre és érdeklődési körre szabottan bukkan fel a hírfolyamban. Érthető, hogy a Facebook nem üdvözölte lelkesen az iOS 14 megjelenését, mivel jelentős bevételkieséssel számolhat emiatt. Számos javaslatot tesz azonban arra, hogyan végezzék el az új beállításokat a hirdetők a megváltozott feltételekhez alkalmazkodva.

Összegzés

Az iOS 14 bevezetése mind a felhasználókat, mind a Facebook hirdetést (is) alkalmazó vállalkozókat érinti. Felhasználóként a személyes adatok védelmén van a fókusz, ezekkel valóban vissza lehet élni rosszindulatúan is. Mindig legyünk körültekintőek.

Hirdetőként érdemes átgondolni az online marketing stratégiát, melyet a jövőben az új kihívásokhoz alkalmazkodva használunk. Elsősorban azt érdemes megfontolni, hogy milyen konverziós eseményt milyen prioritással használunk. Ezzel érhetjük el, hogy minél több optimalizált Facebook hirdetés találja meg a valódi célközönségét.

Kapcsolódó cikkek

Az iOS 14 Facebook hirdetésekre gyakorolt hatása

Az iOS 14 Facebook hirdetésekre gyakorolt hatása

Az Apple nemrég bevezetett iOS 14-es frissítése a felhasználókra és a hirdetőkre is hatással lesz a jövőben. Röviden összefoglaljuk, hogyan.

Ilyen vagy Te is? Tipikus Whatsapp profilképek

Mit fed fel rólad a Whatsapp profilképed? (1.rész)

Naponta egy új szelfi, fotó egy kisbabáról, kutyáról vagy egy tájkép. Mit árul el egy Whatsapp-profilkép a felhasználóról?

Benzin és dízel autók tisztítása szakszerűen

Benzin és dízel autók motortisztítása szakszerűen

A szakszerű motortisztítás elengedhetetlen.