Íme, a SUP-ozás jótékony hatásai

A SUP-ot a hawaiiak évek óta használják a fittségük megőrzésére, amikor a hullámok nem megfelelőek a szörfözéshez. A deszkák azonban nálunk is évről évre egyre népszerűbbek, hiszen nemcsak szórakoztató, hanem nagyon egészséges sportolási lehetőséget nyújtanak. Lássuk ennek előnyeit!
Íme, a SUP-ozás jótékony hatásai

1. Intenzív edzés

A SUP nagyon jó általános edzést tud nyújtani, hiszen egyensúlyt és erő kell hozzá, hogy egyenesen tartsd és meghajtsd magad a vízben. Az intenzitás szintje változó, a helyszíntől függ: ha az óceánban evezel, akkor az edzés intenzív lesz. Ha egyszerűen csak sodródsz viszonylag nyugodt vizeken, az nem lesz olyan kemény.

A lábizmaid keményen fognak dolgozni, hogy fenntartsák az egyensúlyt. Ezenkívül az evezés a karokat, a hátat és a vállat is megmozgatja, a központi hát- és hasizmok folyamatosan dolgoznak.

2. Alacsony hatásfok

A SUP további előnye, hogy nagyon alacsony hatásfokú gyakorlat. Ezért nem valószínű, hogy károsítaná az ízületeidet. Ha súlyokat emelsz az edzőteremben, vagy nagy hatásfokú sportot űzöl, akkor sokkal nagyobb a sérülés valószínűsége, mint az álló evezésnél.

A SUP különösen hasznos azoknak a futóknak, akik sípcsont vagy térd- és csípőfájdalmat tapasztalnak. Ezzel a sportággal sok kalóriát lehet elégetni anélkül, hogy az ízületeink károsodnának.

3. Egészségügyi előnyök

Az evezős szörfözésnek számos egészségügyi előnye van. Többek közt képes leszel lényegesen javítani a kardió edzettségi szinteden, így a szíved egészségén is. Ez természetesen számos előnyt jelent a szervezet számára, ideértve a szívroham és a stroke előfordulási esélyének csökkenését.

Ezen kívül sok kalóriát égetsz el, ami valószínűleg fogyáshoz vezet, így csökken a cukorbetegség, a szívinfarktus, a szélütés és az ízületi problémák esélye. A SUP-ozás ráadásul pihentető módja a stresszoldásnak.

4. Jobb egyensúlyérzék

Sok tevékenység és sport jó egyensúlyérzéket igényel. A SUP határozottan javítja az egyensúlyérzéket, amikor evezés közben igyekszel egyenesen maradni. Előfordulhat, hogy eleinte sokszor borulsz, ám ha kitartasz, az általános egyensúlyérzéked nagymértékben fejlődni fog.

Kapcsolódó cikkek

Ők voltak legjobb támadó triók

Ők voltak legjobb támadó triók

A csapatokban a támadók általában mindig nagyobb figyelmet kapnak mint a védők, ezúttal mi is csak rájuk koncentrálunk és összegyűjtöttük a szezon legjobb támadóit.

Melyik a jobb: sí vagy snowboard?

Melyik a jobb: a síelés vagy snowboard?

Cikkünkből kiderül, hogy melyik sport a jobb. A síelés vagy a snowboard.

A legnépszerűbb vízi sport - érvek, amik bizonyítják miért döntsünk az úszás mellett

5 érv, hogy az úszás mellett döntsünk

Az úszás nem csak testileg hasznos, lelkileg is felüdít.