Szobakerékpár - érdemes otthonra beszerezni

A háttámlás szobakerékpár elsősorban azok számára javasolható, akik annak ellenére is szeretnének rendszeresen mozogni, hogy valamilyen sérülést szenvedtek, vagy az egészségi állapotuk miatt elsődleges szempont a kényelem és a biztonság.
Szobakerékpár - érdemes otthonra beszerezni

A háttámlás szobakerékpár egy hatékony fitnesz eszköz, amely fokozza az erőnlétet és az állóképességet, amellett, hogy kíméli a hátat és még a fogyásban is hű társunk lehet. A háttámlás szobakerékpár számos előnnyel bír, nézzük is meg, hogy melyek ezek!

1. A háttámlás szobakerékpár biztonságos és kényelmes

A háttámlás szobakerékpár biztonságot nyújt a mozgásszervi betegségben szenvedő, vagy az időskorú személyeknek, ugyanis sokkal könnyebb azokra fel - és leszállni, mint a támla nélküli szobabiciklikre. A háttámla óvja a hátat és a gerincet, mindezt úgy, hogy a lábak továbbra is aktívan mozognak és izmosodnak. A háttámlás kerékpár védelmet jelent az ízületek számára, illetve a boka és a térd is védelmet élvez az esetleges sérülésekkel szemben.

2. Az izmokat is erősíti

A szobakerékpár nagyon hatékonyan fejleszti az izomzatot. Elsősorban a láb, a comb és a fenék izomzatára van a tekerés pozitív hatással, de a has és a hát izmai is megerősödnek. Amikor el kezdünk a szobakerékpáron edzeni, ne felejtsünk el bemelegíteni, vagyis először csak alacsony ellenállásra állítsuk a szobakerékpárt. Az izomzat fejlesztéséhez nagyobb ellenállásra lesz szükségünk.

3. A szobakerékpározás segít a fogyásban

A szobabiciklizés azért is egy nagyszerű edzésforma, mivel saját magunk határozhatjuk meg, hogy milyen intenzitással dolgozzunk. Természetesen, minél nagyobb intenzitással pedálozunk, annál látványosabb eredményt érhetünk el. Már egyórás edzéssel is több száz kalóriát égethetünk el. A közepes intenzitású edzéssel ez akár 400 kalória is lehet, míg egy erőteljesebb tekeréssel akár 600-700 kalóriától is megszabadulhatunk, egy óra alatt. A rendszeres szobakerékpározás segít a kalória és a zsírégetésben. Amennyiben a rendszeres testedzést még az egészséges táplálkozással is kombináljuk, úgy bizonyára még hatékonyabb lehet a fogyókúrás programunk.

4. Csökken a cukorbetegség kialakulásának a kockázata, javulnak az értékek

A rendszeres testmozgás hozzájárul az anyagcsere betegségek elkerüléséhez. A rendszeres szobakerékpározás azoknak a személyeknek is hasznos, akik szeretnék elkerülni, hogy cukorbetegek legyenek, de azok számára is előnyös, akik 2-es típusú cukorbetegségben szenvednek. A szobabiciklizés is egy sport, s mint ilyen, csökkenti, illetve stabilizálja a vércukorszintet, hiszen a mozgás során, izmaink glükózt használnak.

5. A szív edzésére is kiváló a szobabiciklizés

A szív - és érrendszeri betegségek is megelőzhetők, amennyiben hetente legalább 2-3 alkalommal, 30-40 percet edzünk a szobakerékpárunkon. A szívizom is edzésben lesz, amennyiben megdolgoztatjuk, illetve a keringésre is jó hatással van a mozgás. A rendszeres mozgással megelőzhetővé válik a keringési probléma, ami sok veszélyt hordoz magában, hiszen a keringési gondok olyan betegségek okozója lehet, mint szívinfarktus, vagy stroke.

6. A lelki egészséget is biztosítja

Minden sport, így a szobakerékpározás is boldogságot hozhat az életünkbe. A testedzés úgynevezett boldogsághormonokat, azaz endorfin hormonokat szabadít fel a szervezetünkben, amellyel csökkenhetnek a depresszió és a szorongás tünetei, illetve a stressz is oldódik. A stressz nagyon károsan hat az egészségre. Nem pusztán szorongást és depressziót generál, de oxidatív stresszt is okozhat, amely először krónikus gyulladáshoz, majd krónikus betegséghez vezet. Ilyen krónikus betegség, a cukorbetegség és a szívbetegség.

7. Szobakerékpározás az otthonunkban

Sokan nem szeretnek edzőterembe járni és fárasztónak gondolják a sétát, a futást és a gyaloglást is. A szobakerékpározás, mint testedzési forma, nem csak azoknak a személynek ideális, akik rehabilitációs célokra kívánják használni a szobakerékpárt, hanem azoknak is kiváló választás, akik az otthonuk kényelmében szeretnének mozogni. A háttámlás szobakerékpár ellenállását mi magunk állíthatjuk be, így saját magunk határozhatjuk meg, hogy aznap milyen intenzitással szeretnénk edzeni. A teljesítményünket nyomon is követhetjük, hiszen a szobakerékpár LCD kijelzőjén folyamatosan láthatjuk, hogy milyen sebességgel és mennyi ideje tekerünk, de lehetőség van az elégetett kalória és a pulzus monitorozására is.

Kapcsolódó cikkek

Szobakerékpár - érdemes otthonra beszerezni

Szobakerékpár - érdemes otthonra beszerezni

A háttámlás szobakerékpár elsősorban azok számára javasolható, akik annak ellenére is szeretnének rendszeresen mozogni, hogy valamilyen sérülést szenvedtek, vagy az egészségi állapotuk miatt elsődleges szempont a kényelem és a biztonság.

Ismerd meg a finnek különleges szaunázási szokásait - miért jó szaunázni

Ismerd meg a finnek legkülönlegesebb szauna szokásait

A finnek aztán tudják, hogyan kell szaunázni. Mi is vehetünk tőlük ötleteket.

8 sport, ami tényleg nagyon égeti a kalóriát

8 sport, ami tényleg nagyon égeti a kalóriát

Kalóriát szeretnél égetni? Ezt a 8 sportot próbáld ki.